Time flies - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marjon Daemen - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marjon Daemen - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Marjon

19 April 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Ik ga het eens een keertje kort houden want het verslag van mijn 9-daagse tour door Californië, Nevada, Utah en Arizona dat hierop volgt zal hoogstwaarschijnlijk héél lang worden.

In mijn tweede, derde en vierde week in Los Angeles ga ik weer braafjes naar elke les terwijl velen van de andere studenten constant lijken hookie te spelen. Er zijn echt veel rijkeluiskindjes op school die samenhokken op appartement en elke avond gaan party'en. Niet echt mijne muug...

Gelukkig zijn er ook nog andere toffe mensen wiens topprioriteit niet feesten is. Met hen bezoek ik de Hollywood Walk of Fame, volgeplaveid met lelijke oudroze marmeren sterren. Dat deze gedrochten symbool staan voor de succesvolle carrière van de grootste acteurs, regisseurs en muzikanten in de geschiedenis vind ik toch maar vreemd. Maar goed, when in Hollywood, it's a must see. Wat verderop ligt het Chinese Theatre waar acteurs hun hand- en voetafdrukken, een korte boodschap en hun handtekening in cement hebben laten vereeuwigen. Dit vind ik veel toffer en persoonlijker. Diezelfde week bezoeken we ook het Hollywood Sign. Na een stevige wandeling bergop, blijken we niet tot bij het bord te kunnen geraken zonder een fikse boete te krijgen. Teleurstellend! Maar niet getreurd, gelukkig levert het bord ook van een afstandje mooie foto's op.

Verder ben ik naar Angelino Heights geweest, een wijk vol oude, houten Victoriaanse villa's. Prachtige huizen waarvan er een paar vervallen maar de meeste nog steeds bewoond zijn. Zo ook het huis uit de tv-serie "Charmed" waar ik vroeger samen met mijn zus naar keek. Zo vreemd om dit in real life te kunnen zien! Ook ging ik naar de Disney Concert Hall van Gehry. Deze stijl van gebouwen vind ik zo cool (ik zag eerder ook al het Guggenheim Museum in Bilbao)! De zaal is gelegen in Downtown LA, de werkbuurt vol wolkenkrabbers die de skyline van LA definiëren. Helemaal anders dan het rustige Culver City waar mijn gastgezin woont. De botanische tuin in Westwood staat ook in schril contrast met het drukke Downtown. Het is er fijn om te lunchen in het gezelschap van mijn klasgenootjes en kolibries, eekhoorns en schildpadden.

Maar in Westwood kan er blijkbaar toch ook een drukte van jewelste gecreëerd worden, vooral wanneer de nieuwste film met Johnny Depp, "Transcendence", hier in première gaat. Uuuuren voordat de acteur verondersteld wordt te arriveren, staat er zich al een hele hoop mensen te verdringen aan de dranghekken. Ik vind het een beetje belachelijk en haat wachten dus ik ga pas een halfuurtje voordat mr. Depp in zijn jeep met getinte ramen aangereden komt naar daar. Helaas heb ik een heel slechte plaats, aan de overkant van de straat maar wanneer tienermeisjes luidkeels beginnen te gillen, weet ik dat onzen Johnny er is. Ik vang enkel een glimps van hem op wanneer hij op het, voor de gelegenheid, black carpet stapt. Maar ik heb wel een goed zicht op de chique geklede mensen die naar de première gaan, ook tof om te zien. Zo had ik mij Los Angeles nu eens echt voorgesteld!

Ook het weer verandert van koud en winderig naar hot Californian sunshine. Eindelijk naar het strand! Santa Monica Beach en de beroemde pier met kermis. Op de boulevard worden er streetshows opgevoerd (dans, acrobatie, muziek). Heel plezant! En in 3rd street, de shoppingstraat, kan ik wat souvenirtjes buit maken. Venice Beach is helemaal anders, het is er te gek voor woorden! Allemaal rare figuren hier en overal een doordringende wietgeur. Het is er wel fijn om gewoon een terrasje te doen of naar Muscle Beach of het skatepark te gaan, gewoon om mensen te kijken.

Met een klasgenootje en een paar andere meisjes ben ik in mijn laatste week ook nog naar Korean Barbecue geweest. Een grill in het midden van de tafel en enorm veel side dishes. Het is all you can eat dus we kunnen vlees bijvragen, zoveel als we willen. We bakken ons vlees en eten uren aan een stuk. Ik heb zelfs rundstong gegeten en het was lekker! Met een volle maag gaan we nog even naar The Grove en daarmee zit mijn tijd in Los Angeles erop. Op vrijdagavond pak ik mijn spullen bijeen om zaterdagochtend op tour te vertrekken en mijn gastmama en ik kijken nog de laatste aflevering van seizoen 3 van "Game of Thrones". Daarmee heb ik alles gezien, tijd om te gaan!

Ik zit ondertussen al bijna in de helft van mijn reis. 't Is waar: time flies when you're having fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 7725

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 21 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: